כותבים אורחים

עסקים בימי קורונה – איך תוכלו למנף את המצב לטובת העסק שלכם?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
טלי לבינגר

מאת: טלי לבינגר אייזן

יועצת עסקית-אסטרטגית, מלווה עסקים זה 15 שנים, בעלת הפודקאסט "עסקים מדברים" - מאחורי הקלעים של עסקים מצליחים Ytl.tali@gmail.com

בימים אלה שבהם נגיף הקורונה מרים ראש, עסקים קטנים ובינוניים משלמים מחיר כבד. חלק מלקוחותיי נמצאים בבידוד ואינם יכולים להעניק את שירותיהם או להגיע לחנות/למשרד, אחרים נאלצים להתמודד עם שינויים בתכניות: לדוגמא "שבוע האופנה TLV" שאחת מלקוחותיי הייתה אמורה לקחת בו חלק – בוטל, לקוחה אחרת – ביטלה הרצאות שהוזמנו מראש ונגרם לה הפסד כספי.

אם העסק שלכם, כמו רוב העסקים, סובל מפגיעה בפעילות העסקית – יש לכם הזדמנות. בתקופה זו ניתן לפנות זמן ואנרגיה ממחשבות טורדניות, להשקיע בדברים שבדרך כלל אנחנו מזניחים ולטפל בתשתיות של העסק.

הנה 7 טיפים שיאפשרו לכם לעשות מהלימון לימונדה ולנצל את פרק הזמן הזה שבין לבין, להתקדמות שתעניק רוח גבית לעסק שלכם ביום שאחרי נגיף הקורונה (כן, זה יקרה, ולעניות לדעתי יותר מהר ממה שנדמה לנו):

1. שמרו על קשר עם הלקוחות ללא צורך במפגש פנים מול פנים

גם אם החלטתם לא לקיים מפגשים פרונטליים, או שאינכם יכולים לעשות זאת בשל בידוד, נצלו את הטכנולוגיה לשמירה על קשר ולפגישות עבודה מרחוק (שיחות וידאו, סקייפ, זום וכד'). זה מאפשר לעסקים רבים לשמור על שגרה בריאה ובנוסף, להרגיל את הלקוחות לאופציה של פגישה מרחוק גם בחזרה לשגרה. פגישה אינטרנטית היא לרוב הרבה יותר "חסכנית", ללא בזבוזי זמן מיותרים בפקקים ובמציאת חניה.

2. השקיעו באתר האינטרנט שלכם

  • זה זמן נהדר לשווק את המוצרים שלכם בחנות האונליין של העסק ולקדם אותם ביתר שאת, הקהל שלכם נמצא עכשיו הרבה יותר זמן מול המסך.
  • אם העסק שלכם נותן שירות ולא מוכר מוצרים, מומלץ להתמקד בעדכון התכנים באתר (אודות, תמונות, עיצוב גרפי, פתיחת קטגוריות חדשות, מאמרים מקצועיים שעוזרים בקידום אורגני ועוד).

3. פטריוטיות! כן, זה בדיוק הזמן לכך

העסק שלכם מייצר בארץ? משתמש בחומרי גלם מקומיים? העסק רוכש שירותים ומוצרים מספקים מקומיים ומפרנס מעגלים רחבים של משפחות ישראליות? זה בדיוק הזמן להדגיש את היתרון היחסי הזה.

יש פה הזדמנות עסקית אמיתית, לעודד את הלקוחות לרכוש כחול-לבן ולפרגן לתוצרת מקומית.

4. הכינו מאגר פוסטים גדול לדפי הפייסבוק והאינסטגרם של העסק

ניתן לתכנן פוסטים מעניינים קדימה, למלא את "הצנרת" ולהגיע סוף סוף לנושאים ולתמונות שהמתינו בצד ושהייתם רוצים לחלוק עם העוקבים שלכם. בעזרת אפליקציות שונות ניתן ליצר מאגר פוסטים מתוזמנים לשבועות הבאים.

5. תחזקו את הקשרים עם העובדים והזמינו אותם לשיחות "אחד על אחד"

העובדים שלנו הם הנכס החשוב ביותר בעסק. מומלץ להזמין עובדים לשיחה אישית ולהקשיב להם, לשאול שאלות מקצועיות בתחומי העיסוק של כל עובד ולפנות זמן לשיחה קצת אחרת ופחות שגרתית. אני מאמינה ששיחה כזאת תעניק לכם מידע חדש ואולי גם רעיונות לשיפור ולפרויקטים חדשים. לא פחות חשוב לדבר על המצב ולפוגג חרדות וגם לשתף בחששות שלכם.

6. כתבו את הבלוג שתמיד חלמתם עליו, הכינו סרטוני וידאו שיווקיים או תכנית פודקאסט אישית

מדובר בפרויקטים עתירי תוכן ומרובי מידע שלרוב קשה מאוד לשלב בחיים השוטפים של העסק, גם אם אתם נעזרים בחברות חיצוניות.

דווקא עכשיו, אתם יכולים להפליג עם פרויקטים חשובים שכאלה ולקדם אותם, הזדמנות עסקית בעת משבר כבר אמרנו?

7. תיזמו שיתופי פעולה חדשים עם עסקים אחרים

אני מאמינה גדולה בשיתופי פעולה עסקיים ושיתוף פעולה נכון, יכול לקדם מאד את העסק שלכם. נצלו את הזמן לפגוש בעלי עסקים אחרים שבדרך כלל אינם פנויים. בתקופות משבריות הכח של חיבורים עסקיים גדול אף יותר מתקופות שגרתיות.

וגם אם תצליחו ליישם רק דבר אחד או שניים מהרשימה הארוכה הזאת, אני מבטיחה לכם שתרגישו הרבה יותר טוב. תחזירו, ולו במעט, את תחושת השליטה על העסק שלכם ותגיעו הרבה יותר מוכנים ליום שאחרי.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

גם זה יכול לעניין אתכם: