כותבים אורחים

בואו נעשה סדר, בסדר? חלק א' – סידור המטבח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תמונה טל לוי

מאת: טל לוי

בעלת חברת "סידורית" לסידור ארונות וחדרים ולאריזת ופריקת דירות tallevi

הזמן בבית הוא בדיוק מה שאנחנו צריכים כדי להתפנות לסדר את כל מה שהזנחנו או אמרנו – "לפני פסח נסדר"… ומה יותר טוב מלעשות את זה בליווי מדריך מפורט שיכווין אתכם איך לעשות את זה נכון?

אז קדימה! נתחיל במטבח

לפני שתתחילו, הצטיידו ב:

  • 2 שקיות זבל (רצוי שונות זו מזו) – אחת לאשפה ואחת לתרומה
  • אמצעי ניקוי כלשהו
  • מישהו שינעים את הזמן תו"כ
  • מוזיקה כמובן

שלבי העבודה:

  1. לפני שמתחילים לסדר, כדאי לחשוב על המיקומים של כל הדברים במטבח. למשל – האם נוח לנו שהכוסות נמצאות בארון מסוים? האם כדאי להזיז את התבלינים? איפה יהיה הכי נוח למקם קטניות ושימורים? רצוי מאוד לתכנן מראש איפה אנחנו רוצים שכל דבר יהיה ממוקם ולבחור במיקומים הגיוניים ופרקטיים – ראו הרחבה בטיפים.
  2. מתחילים מארון מסוים וממשיכים רוחבית לכיוון אחיד – ימינה או שמאלה.
  3. בכל ארון בנפרד – נוציא את תכולתו ונמיין את מה שבתוכו. עדיף להימנע מלהוציא תכולה של שני ארונות ביחד – זה מייצר בלגן בעיניים ומכניס ללחץ, ואנחנו לא אוהבים לחץ 😊
  4. שלב ההחזרה – אתם יכולים לבחור האם לסדר בשורות, האם בטורים, העיקרון המוביל צריך להיות – כל מה שיעזור לנו לראות את הדברים שנמצאים בתוך הארון/המגירה ולשמור על הסדר.

טיפים טיפים טיפים:

מיקומים – הרבה פעמים המיקום של הדברים במטבח נשען על סידור עבר, על הרגל שלא בהכרח תואם את הצרכים שלנו.

ההצעות שלי:
  • הארון שהכי קרוב למתקן השתייה (אם יש) – רצוי שיהיו בו כוסות.
  • הארון שהכי קרוב למכונת הקפה/לקומקום – רצוי שיהיו בו כלל האינסטרומנטים להכנת קפה – סוכר, תה, קפסולות, קפה.
  • כלי אירוח והגשה שלא נמצאים בשימוש יומיומי – רצוי שלא לשים אותם במגירות או בארונות הנמוכים והנגישים – הם תופסים מקום יקר, ופעם ב… כשנצטרך אותם, נוכל לעלות ולהביאם מלמעלה.
  • סירים ומחבתות – רצוי למקם אותם בארון מתחת לגז או קרוב אליו
  • רצוי להשאיר מגירה אחת לכלל הגלילים והעזרים לעיטוף כריכים – נייר כסף, ניילון נצמד, שקיות סנדוויץ', ניירות עטיפה וכו'… אפשר לשים במגירה הזאת גם ניירות אפייה ושקיות קוקי.
בואו נדבר על קופסאות פלסטיק!

אין טעם להשאיר מכסה בלי קופסה או קופסה בלי מכסה. אני יודעת, יכול להיות שהם יחזרו מהמדיח או שיצאו ביחד מהמייבש עם זוגות הגרביים האבודים, אבל עד אז – מקומם בפח.

הטיפ שלי אליכם – רצוי לסגור את הקופסאות ולהכניס אותן לארון או למגירה כמושלמות- מכסה וקופסה ביחד, ולא לייצר ערימת קופסאות וערימת מכסים בנפרד. סמכו עליי 🙂

מתי בכל זאת נשאיר קופסאות ללא מכסה?

  • קופסה קטנה ללא מכסה: נכניס לתוכה את כל הפיצ'פקעס שנשאר במטבח – סוללות, מפתחות, אטבים לשמירה על טריות ועוד...
  • קופסה גדולה ללא מכסה: נכניס לתוכה את כל העזרים להכנת עוגה – אבקת אפייה, אבקת סוכר, תמצית וניל, רום, סוכריות צבעוניות, חותכני עוגיות וכו'…
Less is MORE

הטיפ הכי חשוב שלי הוא- למיין ולסנן! אנחנו לא צריכים כ30% מהדברים שנמצאים אצלנו בבית! (בבתים מסוימים אפילו יותר..). על אחת כמה וכמה כשמדובר במטבח- מעוז המזכרות, כלי ההגשה הלא שימושיים והדברים שקנינו רק כי היה מבצע.

אז אם אתם לא משתמשים בסט סכום שקיבלתם לחתונה לפני 10 שנים או אם הקערה שהביאו לכם מדרום אפריקה מאוד יפה אבל לא שימשה אתכם מעולם – תתרמו! זבל של אדם אחד הוא אוצר עבור אדם אחר.

הטיפ הזה רלוונטי כמובן לכל איזור בבית שאותו אתם בוחרים לסדר 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

גם זה יכול לעניין אתכם: