כותבים אורחים

10 דברים שיעבירו לכם את הבידוד בסבבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
קרן לוי

מאת: קרן לוי

ירושלמית מאז ומתמיד שאוהבת לטייל בארץ ובעולם, מכורה לעולם התוכן והכתיבה, כותבת בכל מקום כל הזמן מה שעולה לראש
keren.levi_

ממלחמות ועד משברים כלכליים, מה שאיחד אותנו הישראלים הייתה תמיד האמונה והתקווה שהכל יסתדר בסוף. והפעם, בצל איומי הקורונה אני דווקא חושבת על העולם שלנו, על בעלי החיים שלנו, על זה שסוף סוף נוכל לנוח רגע ממרוץ החיים הזה. כדור הארץ שלנו זועק לשינוי וזה הזמן להיות קצת בבית ולתת לו גם לנוח.

אז הנה עשרה דברים שיעבירו לכם את הזמן בבידוד:

1. התחילו את היום רגוע ובריא

מי מאתנו לא התעורר בבוקר, רץ למכונת הקפה ולא טרח אפילו לחשוב על הגוף שלו בדרך לעבודה? נסו לנצל את השהות בבית ולקום באנרגיות רגועות, לבצע אפילו כמה מתיחות ואולי אימון אירובי או פילאטיס קצרים מול הטלוויזיה. לאחר מכן, פנקו את עצמכם במה שבשגרה אין לכם זמן לעשות – שייק בריא מירקות ופירות. אפשר לשלב מיץ תפוזים סחוט, תפוח, גזר וסלק טרי או אפילו בננה על בסיס יוגורט ודבש. תאמינו לי שהיום בבית ימשיך כיף הרבה יותר.

מילה מקורין: "אני מתחילה כל בוקר עם חצי לימון סחוט במים חמימים. זה מנקה את הגוף ומחזק אותו – וכולנו צריכים את זה עכשיו! הקפידו לשתות עם קשית, כדי שהחומציות לא תפגע בשיניים"

2. נקו וסדרו לקראת פסח והקיץ שאחריו

כן כן, אני יודעת שהדבר הכי פחות מושך זה לנקות את הבית, אבל מחקרים מוכיחים שכשהבית נקי, הנפש שלנו נקייה! אי סדר ובלאגן יוצר בנו רעש תחושות עומס ואי סדר פנימי. אז מלבד אקונומיקה וסבון כלים, אפשר גם לסדר מחדש את ארונות הבגדים, להחליף בין חורף לקיץ, לסדר מחדש את ארונות המטבח ולאוורר כלים שלא הוצאתם מהחג הקודם. וכן, בסיום הסידורים להעביר סמרטוט ולנקות אבק, ואם כבר נגמר לכם הכוח, תשאירו את השטיפה ליום שאחרי.

3. בצעו מרתון

לא אל תדאגו! אני לא שולחת אתכם למרתון ריצה, אני מתכוונת למרתון סרטים וסדרות שיעשירו את המוח ואולי גם ישפרו את האנגלית שלכם. נטפליקס, סלקום TV, אתר סדרות ועוד… יספקו לכם אלפי תכנים מעניינים שאף פעם לא באמת היה לכם זמן להשקיע בהם. אתם יכולים להתחיל בסדרות קלילות יחסית כמו "אליטה" "את" או "ג'יין הבתולה", ואם אתם בקטע קצת יותר רציני: "משחקי הכס" "ויקינגים" "אל צ'אפו" יעשו את העבודה. התוכן לא נגמר ואל תשכחו לקום מדי פעם ולשחרר את הגוף.

מילה מקורין: "בבידוד שלי צפיתי ב"למה נשים רוצחות", "בואו לאכול איתי", "קופה ראשית" ו"חתונה ממבט ראשון".

4. עשו סדר בכל התמונות שלכם

כבר הרבה שנים שאנחנו לא מפתחים תמונות ומאחסנים את כל התמונות רק בנייד. בידוד זה זמן מעולה לפתוח את המחשב, להעביר את כל התמונות שיש לכם מכל הזמנים (הזדמנות טובה לרוקן גם את הנייד) ולמיין לפי תיקיות: ימי הולדת, משפחה, חופשות ואירועים משפחתיים. לאחר שסידרתם הכל תוכלו לעצב ולהזמין אלבומי תמונות עד הבית, אני כבר ביצעתי הזמנה מאתר WOW. כך תוכלו להראות לנכדים מה עשיתם בתקופת המגפה שפקדה את העולם.

מילה מקורין: כל הנשואים שטרם הספיקו לבחור תמונות לאלבום החתונה שלהם (גילוי נאות – אני ביניהם!) – זה הזמן לשבת בנחת ולעבור על הכל.

6. שחררו את המאסטר שף שבתוככם

המטבח שלכם הוא עולם ומלואו, חומרי הגלם שנמצאים בו יכולים ליצור מתכונים נפלאים ועשירים. אני בטוחה שלהזמין טייק אווי בזמנים הרגישים שבהם אנחנו נמצאים זו הדרך הכיפית ביותר, אבל גם לבשל משהו בכוחות עצמנו יתן הרגשה טובה לא פחות.

יש אלפי מתכונים כאן בבלוג ובהמון אתרים אחרים. תתנסו ותתמקצעו בזה, תשקיעו את הזמן שאף פעם לא היה לכם, והיי- אולי בסוף הבידוד תחליטו שזה הייעוד שלכם!

6. העשירו את עצמכם

תמיד רציתם ללמוד קורס קצר בנושא שעניין אתכם? הגיע הזמן לעשות את זה! קיימים באתרי האינטרנט אלפי קורסים קצרים, תוכנות חינמיות ותכנים שתמיד רציתם ללמוד. לדוגמא פוטושופ, עריכת סרטונים, תכנות ועוד המון עולמות תוכן שאני בטוחה שתמצאו בהם את עצמכם. למדו בכל יום חלק אחר של התוכנות השונות ולאט לאט תתמקצעו.

7. השקיעו בזמן איכות עם המשפחה

לא אני עדיין לא אמא, בינתיים זה רק אני ובעלי, אבל הסעיף הזה מוקדש להורים שבנינו, אחרי ההודעות שגני הילדים והמעונים מושבתים, נסו להשקיע כמה שאפשר בזמן איכות עם הילדים: בנו להם מערכת שעות לבידוד, כדי לשמור על השגרה שכל כך חשובה עבורם – שעת משחק, שעת יצירה, סיבוב קצר בחוץ, תוכלו גם לשלב אותם במטבח ולבשל ולאפות יחד איתם. השקיעו במשחקי יצירה, העשירו אותם בכלים חדשים ותיזמו שיחות שביומיום אין לכם זמן לנהל. ככה תסיימו את הבידוד מגובשים ועם חוויות לכל החיים!

8. שמרו על שגרת טיפוח

סעיף מאוד חשוב מבחינתי, אגב – הוא מתייחס לגברים ונשים כאחד! אסור לנו לשכוח את עצמנו ובידוד זה זמן מעולה להתפנק ולנסות את כל המוצרים שקנינו או קיבלנו במתנה ועוד לא היה לנו זמן להגיע אליהם. הקפידו להשתמש במוצרי טיפוח במהלך הבידוד, תשקיעו בקרם יום ולילה, פנקו את עצמכם במסכות, שעווה, תספורת חדשה, גילוח וכל מה שירענן אתכם ואת הרגשתכם.

מילה מקורין: "בבידוד שלי עם אמא שלי, ורדה, עשינו כל יום אמבטיה – זה נתן לנו משהו לחכות לו בסוף היום:) מרחנו מסכות פנים, קרמים וסרומים. זה גם מפנק וגם מעביר את הזמן"

9. חזרו לקרוא

לרובנו אין סבלנות או זמן לזה, אבל יש כל כך הרבה ספרים שיוכלו לעניין אתכם וישאבו אתכם לתוכם! אחרי שסידרתם את שידת הספרים, קחו לכם את הראשון שקורץ לכם ותתרכזו בו. אם בכל זאת אתם מהסוג שמכור למסך, יש חברות ספרים שמוכרות ספרים דיגיטליים. המומלצים שלי: "לחוץ חתונה" "האביר בן זונה" או כל ספר של אילן הייטנר.

מילה מקורין: כאן תמצאו רשימה של ספרים שאני אוהבת!

10. בדקו את החשבונות והמינויים שלכם וחסכו כסף

התקופה הזאת מלווה בהרבה אי ודאות כלכלית עבור רובנו. זה בדיוק הזמן לבדוק כמה אתם משלמים לכל ספק – אינטרנט, טלוויזיה, עיתונים ומגזינים, חברויות מועדון שונות. ערכו רשימה של כל ההוצאות הקבועות, עברו על החשבונות והתקשרו למוקדי הלקוחות כדי לבדוק איך תוכלו להוזיל את העלויות.

מילה מקורין: "מי שעוקב אחריי יודע שבזמן הבידוד שלנו, צילמנו את "מדד ורדה" שבו אמא שלי התקשרה למוקדי שירות הלקוחות השונים ובאסרטיביות, שיפרה את העמדות שלה. תוכלו לקבל השראה ממנה. בתחתית העמוד תוכלו להיכנס לעמוד האינסטגרם שלי ולצפות בכל הפרקים – עוד דרך להעביר את הזמן…"

רק בריאות! 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

גם זה יכול לעניין אתכם: